Ruch wewnętrzny

ruch-wewnetrznyPodobnie jak komunikacja dalsza i zamiejscowa, wzrasta także w mieście światowym w nieskończoność ruch wewnętrzny.

Ruch wewnętrzny niezbyt wielkiego miasta może się, z wyjątkiem kolei miejskiej, odbywać na jednej równinie, a więc w płaszczyźnie terenu miejskiego. Gdy ruch się wzmaga, można jeszcze poradzić sobie przez wydanie przepisów dla pieszej i jezdnej komunikacji, lub przez uregulowanie jej przy pomocy organów policyjnych, czynnych na miejscu.

Jeżeli jednakże z powodu wzrostu ludności i pomnożenia się powózek, zwłaszcza szybko pędzących samochodów, ruch miejski przybiera tak gwałtowne i niebezpieczne rozmiary, jak w Londynie, Paryżu i Nowym Jorku, w których to miastach zachodzi obawa, że istniejące powierzchnie komunikacyjne za kilkadziesiąt lat nie zdołają go wcale pomieścić, trzeba się chwycić nadzwyczajnych zarządzeń, które by w ogóle umożliwiały w przyszłości jakąś komunikację.

sofy do salonu

Rozszerzać zbytnio dróg komunikacyjnych niepodobna, gdyż powierzchnie komunikacyjne powiększyłyby się zanadto kosztem powierzchni budowlanych. Bloki domów spadłyby do rozmiarów małych wysepek wśród ogromnych powierzchni komunikacyjnych, przez co ceny parcel budowlanych poszłyby niezmiernie w górę.

Jak trzeba będzie rozwiązać problem komunikacyjny w miastach światowych, co do tego mamy już niektóre wskazówki; np. prowadzenie kolei nad i pod ziemią, jako też osobne zarządzenia przy krzyżowaniu się ulic z ożywioną komunikacją i przy placach. Nie ulega wątpliwości, że z tych początków rozwinie się z czasem system dla całej komunikacji.

Wzmiankowane osobne zarządzenia są następujące: Na miejscu krzyżowania się dwóch potężnych arterii komunikacyjnych zakłada się jedną ulicę niżej, a drugą prowadzi się nad nią (przejazd nad ulicą); ruch pieszy między niemi odbywa się po bocznych schodach lub też oprowadza się drogi naokoło właściwego miejsca skrzyżowania, tak że powstaje rodzaj placu komunikacyjnego.

Przykładem takiego przeprowadzenia jednej ulicy nad drugą jest w Wiedniu Wipplingerstrasse, która przechodzi o dwa piętra ponad ulicą, zwaną „Tiefer Graben”; urządzenie to istnieje od wieków, jest spowodowane naturalną różnicą wysokości w terenie.

sofy do salonu