Sieć komunikacyjna
W pierwszym rzędzie wymagamy od dobrze zabudowanego miasta, aby miało uporządkowaną i systematycznie założoną sieć komunikacyjną. Na tym podłożu musi się opierać cały plan zabudowania. Sieć komunikacyjna uwzględnić musi wszelkie rodzaje komunikacji miejskiej.
Komunikację większego miasta przyrównać można do obiegu krwi w organizmie ludzkim. Podobnie jak krew we wszystkich tętnicach spływa do serca i stamtąd na odwrót rozchodzi się po całym organizmie, tak też komunikacja miejska z zewnątrz i z przedmieść zmierza ku środkowi, do starego miasta, a stamtąd rozchodzi się z powrotem ku obwodowi (peryferii) i poza obwód. To pulsowanie komunikacji (jak je słusznie nazwano) można obserwować codziennie rano i wieczór, szczególnie w starych ulicach przed bramami tj. tych, które niegdyś wiodły z miasta do dawnych bram miejskich. We wszystkich miastach tworzy stare miasto (city) “serce”, a otaczające dzielnice “organizm” miasta. Komunikacja między niemi, odbywająca się ulicami i drogami, tymi “arteriami ruchu”, musi być jak najlepsza, aby nie powstawało jej ograniczenie lub nawet zatamowanie.
szczelinomierz cena
Nader ważnym objawem w nowoczesnych wielkich miastach jest wyludnianie się jądra miasta, mianowicie, jako miejsca zamieszkania. W śródmieściu (city) mieszczą się obecnie przeważnie centralne zakłady i urzędy państwowe, krajowe i miejskie, oraz wielkie domy handlowe, jako też niezliczone sklepy, biura, podczas gdy prywatnych mieszkań jest coraz mniej. Z tego powodu, a także dlatego, że na krawędzi miasta, w dzielnicy willowej lub położonej bliżej wolnych przestrzeni mieszkanie jest przyjemniejsze i zdrowsze, wyprowadzają się tam ludzie, których miejscem działania jest śródmieście i jeżdżą codziennie tam i z powrotem. Przez to wzmaga się znacznie pulsowanie ruchu i pociąga za sobą potrzebę pomnożenia środków komunikacyjnych.
szczelinomierz cena