Przegląd ruchu miejskiego
Jeżeli się przyjrzymy wszystkim środkom komunikacyjnym bardzo wielkiego miasta, przekonamy się, że, począwszy od powózek swobodnie się poruszających, przechodzą te środki w tramwaje i koleje miejskie, zwiększając coraz bardziej swą szybkość i zakres zadań i rozszerzając się już na okolice miasta.
Od pojedynczych wozów ulicznych dochodzimy do całych pociągów tramwaju i kolei miejskiej, których wzmagająca się liczba wozów stosuje się do chwilowej potrzeby. Z powodu rosnącej szybkości wydłużają się z wolna odstępy między przystankami.
meble do biura
Przy zakładaniu tramwajów i kolei miejskich nie wypada jednak zapominać o ważnym ze stanowiska estetycznego wymaganiu: nie powinno się przez nie szpecić ogólnego wyglądu miasta. Z tego powodu należy też nadać formę artystyczną dworcom wszelkiego rodzaju, jako też trasie kolei nadziemnych, oraz wjazdom kolei pod ziemię. Należy nadto zwrócić baczną uwagę na poczekalnie i budki zwrotniczych, a szczególnie unikać urządzenia torów ślepych i zestawczych na ulicach i placach publicznych; w przeciwnym razie stają się te miejsca podobne do dworców zestawczych, co szpeci ogólny widok.
Także przy kolejach miejskich wzgląd na pożytek powinien iść w parze ze względem na piękność. Trzeba unikać brzydoty, co przecież leży w granicach możliwości.
meble do biura